Пошук по сайту


Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва

Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва

Сторінка1/4
  1   2   3   4





Календарно-тематичне планування

уроків образотворчого мистецтва
5-6-7 -8 класи
(35 годин, 1 год на тиждень)
Вчитель Л.В.Папіш

Календарне планування складене відповідно до програми

"Мистецтво 5-8 клас/Уклад. Л.М.Масол.-Київ: Перун, 2005р.








5 клас

ЧАСТИНА І. ВИДИ МИСТЕЦТВ



Клас
Дата

Образотворче (візуальне) мистецтво




ВСТУП. ПОХОДЖЕННЯ МИСТЕЦТВА

1






Зародження образотворчого мистецтва: графіки, живопису, скульптури, а також декоративно-ужиткового мистецтва і архітектури. Прагнення людини до краси і гармонії з навколишнім світом.

СВМ: Зразки наскельних малюнків і рельєфів (печери Ласко, Альтаміра тощо), скульптур, кераміки тощо.

ХТД: Малювання тварин вугіллям (імітація нескельних малюнків).

П: Види образотворчого мистецтва.

РОЗДІЛ І. НАРОДНЕ МИСТЕЦТВО (4 уроки)

2







Орнаментальні мотиви

Ритм в образотворчому мистецтві. Декоративне мистецтво. Орнамент. Орнаментальні мотиви (природні, геометричні). Стилізація. Елементи орнаменту (мотив, рапорт).

ХТД: Створення різних видів орнаментів (гуаш) для оформлення альбому “Календарно-обрядові пісні українського народу” (робота в 4 групах).

П: Орнамент. Стилізація. Мотив. Рапорт.

3







Секрети художніх ремесел

Види декоративно-ужиткового мистецтва (за технікою виконання): різьблення (дерево, кістка), розпис, вишивка, вибійка, кераміка, литво, карбування, плетіння, витинанка. Оздоблення предметів побуту (меблі, посуд, тканини, одяг).

Орнаменти у відкритій формі (неперервні)  у стрічці, сітці; у замкнутій формі (центрові)  в крузі, квадраті, трикутнику і прямокутнику.

СВМ: Зразки декоративно-ужиткового мистецтва, орнаментів.

ХТД: Створення подарунку до родинного свята у вигляді декоративної орнаментальної композиції (витинанка). Орієнтовна тематика: “Таріль, “Рушник, “Серветка”, “Хустка”, “Килимок”.

П: Витинанка. Фриз. Форма.

4







Народна іграшка

Українські народні іграшки. Образи: тварин (коники, зайчики, олені, баранці), пташок (півники, качечки, ластівки, голуби, жайворонки, зозульки). Центри виготовлення української народної іграшки: Опішня, Косів, Яворів. Російські матрьошки, японські ляльки, німецькі музичні скриньки тощо. Свистунець  дитячий музичний інструмент з глини у вигляді пташки.

СВМ: Зразки іграшок із дерева, кістки, соломи, тканини, тіста, сиру. Свистунці.

ХТД: Ліплення іграшки “Свистунець”, прикрашання її орнаментом (кольоровий пластилін).

П: Свистунець.

5







Народне малювання

Мистецтво народного малювання, розпису. Петриківський декоративний розпис. Елементи: “зернятко”, “кривеньке зернятко”, “бігунець”, “пуп’янок”, “листя” (“папороть”), “ягідки”, “колосочки”; фантастичні квіти (“цибульки”, “кучерявки”, “жоржини”). Традиційні композиційні сюжети (“вазон”, “букет”, “гілочка”, “фриз”).

СВМ: Зразки народного малювання, розпису (М.Приймаченко, К.Білокур, М.Тимченко, Т.Пата, В.Панко, Г.Самарська та ін.).

ХТД: Створення запрошення на концерт “Українські народні танці” за мотивами петриківського розпису у вигляді декоративної симетричної або асиметричної композиції (гуаш).

П: Симетрія. Асиметрія.

Узагальнення теми розділу.

РОЗДІЛ ІІ. ПРОФЕСІЙНЕ МИСТЕЦТВО (6 уроків)

6







Графіка

Лінія, штрих, пляма – засоби виразності графіки. Рисунок  основа графіки. Лінія та її виражальні властивості (порівняння мелодії в музиці та лінії в графіці). Види графіки за способом виконання: унікальна  рисунок, виконаний власноруч і друкована (тиражна)  відбиток.

СВМ: Графічні твори Леонардо да Вінчі, А.Дюрера, П.Пікассо, В.Фаворського, О.Кравченка, К.Хокусая.

ХТД: Графічні рисунки-вправи на виявлення виражальних можливостей ліній. Відображення різних станів природи у музиці та графічних лінійних композиціях. Орієнтовні теми: ”Осінній буревій”, “Тихий листопад” (чорний фломастер, гелієва або кулькова ручка).

П: Графіка. Рисунок.

7






У країні світлотіні

Світлотінь (на прикладі кулі): полиск, світло, напівтінь, тінь власна, рефлекс, тінь від предмета. Способи штрихування. Порівняння штрихів у музиці та образотворчому мистецтві.

СВМ: Зразки книжкової, газетно-журнальної, промислової, плакатної графіки.

ХТД: Виконання серії графічних ілюстрацій до казки “Колобок” з використання різних способів штрихування та передачею світлотіні (графітний олівець). Створення книжки-гармошки (колективна робота).

П: Світлотінь. Штрих. Рефлекс.

8






Контраст у силуеті

Пляма, як засіб виразності в графіці. Контур. Силует. Контраст (в образотворчому мистецтві та музиці). Взаємодія мистецтв у храмі (архітектура, живопис, декоративне мистецтво, музика).


СВМ: Силуети Г.Нарбута, В.Вазареллі. Ілюстрації храмів, зокрема силуетів. Порівняння форм куполів (“шолом”, “цибулина”, “стрілка” тощо).

ХТД: Створення силуетної композиції “Храми рідного краю“ (туш, пензель; тонований папір).

П: Пляма. Силует. Контур. Контраст.

9







Живопис

Види живопису: станковий (виконаний олійними та іншими фарбами на картоні, полотні, дерев’яній дошці) і монументальний (виконаний на стіні, стелі архітектурної споруди у техніках олійного живопису, мозаїки, фрески, вітражу тощо). Порівняння засобів виразності музики й живопису (тембри  кольори).

СВМ: Зразки станкового та монументального живопису. Мікеланджело Створення людини, М.Марієскі Венеціанський пейзаж з мостом, Ф.Гварді Церква Сан-Джорджо Маджоре у Венеції, В.Бурч Мукачівський замок.

ХТД: Створення живописної композиції “Старий замок вдень і вночі” (гуаш) в ахроматичних і хроматичних кольорах за фортепіанним і оркестровим варіантами п’єси М.Мусоргського “Старий замок”.

П: Живопис. Хроматичні та ахроматичні кольори. Колірний тон.

10







Колорит

Колорит (кольорова гама) – гармонійне поєднання кольорів (поріняння з музикою). Теплі та холодні кольори; відносна теплохолодність.

СВМ: К.Моне Ставок, Африканський пейзаж, І.Марчук Пора осіння, Яблуко на снігу; Й.Гарані Зима, М.Сарьян Східний базар, Е.Кремницька-Бедзик Натюрморт. Порівняння теплого і холодного колориту картин із мажором і мінором у музиці).

ХТД: Малювання двох натюрмортів "Овочі й фрукти” на одному аркуші у теплому і холодному колоритах (акварель).

П: Колорит, кольорова гама.

11








Колорит (продовження)

Властивості кольорів: світлість, яскравість, насиченість. Наближений колорит (близький за тоном). Розбіл і затемнення кольорів, створення відтінків кольору. Контрастний колорит. Додаткові кольори – два кольори, розташовані в колірному колі навпроти (червоний – зелений, оранжевий – синій, жовтий – фіолетовий тощо).

СВМ: О.Саврасов Захід сонця над болотом, Вільха квітне; кольорові композиції В.Вазареллі Р.Делоне, О.Екстер.

ХТД: Вираження тембрового забарвлення музичних інструментів оркестру у безпредметних композиціях, виконаних у наближеному і контрастному колоритах (гуаш).

П: Наближений і контрастний колорит.

Узагальнення теми розділу

РОЗДІЛ ІІІ. ВЗАЄМОДІЯ І СИНТЕЗ МИСТЕЦТВ

12







Музика, що застигла в камені

Архітектура  єдність краси, корисності, міцності. Архітектурний ансамбль. Організація простору у ландшафтній архітектурі (фонтани, місточки, сходи тощо). Основні художні засоби виразності скульптури: форма, об’єм, фактура. Види (кругла, рельєф), матеріали й способи створення.

СВМ: Акрополь в Афінах, Версаль, Софіївка.

ХТД: Створення об’ємно-просторових композицій до музики М.Чюрльоніса (пластилін, паперопластика, природні або штучні матеріали на вибір). Орієнтовні теми: “Соната сонця”, “Соната весни” (можлива робота в групах).

П: Ансамбль. Скульптура. Рельєф. Архітектура. Ландшафт.

13







Художньо-театральний ансамбль

Єдність пластичних (просторових), мистецтв у театрі: архітектура, скульптура, живопис, декоративне мистецтво. Інтер’єри (сходи, ложі, балкони, плафон, сцена, завіса тощо).

СВМ: Споруди театрів світу, зразки інтер’єрів.

ХТД: Створення ескізу споруди театру (техніка та матеріали на вибір: пастель, вугілля, крейда на тонованому папері; кольорові олівці). Орієнтовні теми: “Театр казок”, “Театр пісні”, “Пересувний театр”, “Театр на березі моря”.

П: Ансамбль. Партер. Ложа. Балкон. Плафон.

14







Сценографія  зоровий образ вистави

Художнє оформлення вистави. Сценографія мистецтво створення зорового образу вистави (декорації, костюми, грим, бутафорія, освітлення, сценічна техніка).

СВМ: С.Судейкін, С.Вірсаладзе Ескізи декорацій до балету “Лебедине озеро” (порівняння). Зразки костюмів, освітлення.

ХТД: Створення ескізів художнього оформлення балету П.Чайковського “Лебедине озеро“ (гуаш, акварель).

П: Сценографія. Декорація. Грим. Бутафорія.

15






Художник у кіно

Професії в кінематографі: режисер, актор, сценарист, оператор. Роль художника в ігровому та мультиплікаційному кіно. Особливості зображення (композиції) у кадрі, добір реквізиту. Кіноафіша  вид рекламного плакату (образи головних героїв, шрифти).


СВМ: Зразки афіш (театр, кіно).

ХТД: Створення кіноафіші до улюбленого мультфільму (матеріал на вибір).

П: Оператор. Реквізит. Афіша.

Узагальнення теми розділу

16

УЗАГАЛЬНЕННЯ

Урок-концерт. Урок-вернісаж.
  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Та завдання уроку
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 6 клас

1. Початок зоряного шляху
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 5 клас

Календарно-тематичне планування уроків
Народження анімалістичного жанру. Зображення тварин у різних видах образотворчого мистецтва у мистецтві давніх цивілізацій: Асирії,...

Календарно-тематичне планування уроків з інформатики для 7-х класів
«Інформатика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»

Уроку з образотворчого мистецтва в 5 класі ІІ семестр Тема 2
Тема Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва (архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком кіно)

Що таке «друдли» І як їх використати на уроках образотворчого мистецтва?
Дубенський педагогічний коледж, вчитель початкових класів, керівник гуртка образотворчого мистецтва

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу у 5-б класі

Активізація знань учнів на уроках образотворчого мистецтва
Любарська Л., Вовк Л. Орієнтовний запитальник: для актуалізації опорних знань учнів 1 класу з образотворчого мистецтва, визначення...

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу у 8-б класі
Одиничне коло. Значення тригонометричних функцій деяких кутів ІІІ. Вектори (20 год)

Календарно-тематичне планування з геометрії
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5-12 класи. Математика. Видавництво «Перун», Київ, 2005 р



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

geo.lekciya.com.ua
Головна сторінка