Пошук по сайту


Конспект уроку ( 9 клас) Тема: Різьблення композиції обробної дошки

Конспект уроку ( 9 клас) Тема: Різьблення композиції обробної дошки

Конспект уроку ( 9 клас)

Тема: Різьблення композиції обробної дошки.

Мета:

Навчальна: навчити учнів різьбити композиції для оздоблення різних виробів на прикладі обробної дошки для харчових продуктів. Засвоїти їх знання та формувати вміння в роботі з інструментами для геометричного різьблення. Сприяти формуванню та розвитку навиків, застосовуючи різні прийоми роботи з ножем-косяком.

Розвиваюча: розвивати в учнів естетичний смак, їх творчі здібності, інтерес до геометричного різьблення та інших видів народних ремесел.

Виховна: виховувати в учнів культуру праці, працелюбність, охайність, наполегливість.

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, креслення, геометрія, музичне мистецтво.

Обєкт праці: обробна дошка для харчових продуктів.

Засоби навчання: столярні верстаки, олівець, лінійка, циркуль, ніж-косяк, шліфувальна шкірка.

Дидактичні засоби: плакат «Елементи різьблення», посібник «Самовчитель різьбяра», взірець елементів різьблення, взірці обробних дощок , ноутбук з відеопроектором, екран.

Методи навчання: розповідь, бесіда, демонстрація відеосюжету, музичний супровід.

Тип уроку: комбінований.

Перебіг уроку

І. Організаційний етап.

1. Учні займають робочі місця, готуються до уроку.

2. Привітання, призначення чергових.

3. Перевірка присутніх та готовності учнів до уроку.

ІІ. Установчо-мотиваційний етап.

Оголошення мети уроку.

Вчитель. Сьогодні на уроці ми продовжимо різьбити композицію обробної дошки технікою тригранно-виїмчастого різьблення.

  • А як ще називають тригранно-виїмчасте різьблення?

(Відповідь: геометричне).

Оголошення теми уроку.

Тема: Різьблення композиції обробної дошки.

Епіграф уроку:

Ми працю любимо, що в творчість перейшла,

І музику палку, що ніжно серце тисне

У щастя людського є рівних два крила

Троянди й виноград – красиве і корисне.

( М. Рильський )

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Вчитель. Пригадайте, як називаються основні елементи геометричного різьблення?

За допомогою плакату «Елементи різьблення» вчитель демонструє елементи різьблення , а учні фронтально відповідають , як вони називаються.

Відповіді: а) зубчики;

б) вітейка;

в) тригранна виїмка;

г) орнамент з тригранних виїмок;

д) чотирипроменева зірка;

е) розетка сяйво;

ж) розетка ромб .

Всі ці елементи ви можете використовувати для оздоблення своєї обробної дошки.

Вчитель. Відгадайте загадку. Вчитель демонструє елементи електроарматури в майстерні ( розетка, лампа) – учні повинні відгадати, який елемент різьблення він мав на увазі.

( Відповідь: розетка сяйво).

Вчитель вказує на зуб.

( Відповідь: зубчик).

Вчитель. Якщо змістити верхній і нижній ряди зубів?

(Відповідь: вітейка).

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

Вчитель. Перед тим , як продовжити роботу, перегляньте невеликий відеосюжет , в якому показано, як різьбити складну розетку. Зверніть увагу на техніку різьблення , а саме:

а) хват ножа;

б) зарізання і підрізання;

в) підчищання.

Демонстрація відеосюжету «Геометрична різьба (розетка)». Вчитель коментує роботу майстра.

Вчитель. Що вам сподобалося в цьому відеосюжеті?

Відповіді учнів.

Повторення правил безпеки праці при різьбленні :

1. При різьбленні друга рука , що підтримує заготовку, повинна бути осторонь від зони різьблення.

2. Хват ножа при зарізанні повинен бути таким (демонстрація), а при підрізанні можна допомагати другою рукою ( демонстрація).

3. При затупленні леза доводити його на дрібнозернистій шліфувальній шкірці і шкіряному бруску.

4. Зберігати ніж в чохлі.

Вчитель. Перед тим, як ви приступите до роботи, пригадайте про основні принципи побудови композиції для різьблення.

  1. Посередині обробної дошки повинні розміщуватися найбільші та найскладніші елементи - розетка сяйво, розетка ромб, розетка квадрат. Діаметр кола цих елементів 30-40мм.

  2. По периметру дошки розміщуємо дрібніші елементи: зубчики, вітейки, тригранні виїмки, їх орнаменти, чотирипроменеві зірки. Елементи не робити великими – не більше 7-10 мм.

  3. Поверхня дошки повинна бути максимально зрізьблена.

Пояснення супроводжується демонстрацією взірця обробної дошки.

Вчитель. Вказує, як розмічати і різьбити елементи, використовуючи плакат «Елементи різьблення» , де подані принципи розмічання і різьблення. Також можна використовувати взірець елементів різьблення. Вносити зміни в свої композиції, можна використовуючи посібник «Самовчитель різьбяра».

(Чергові роздають посібники).

Приступаємо до практичної роботи. Звучить тиха музика.( Обробки українських народних пісень у виконанні сучасного гурту).

V. Практична робота. Різьблення композиції обробної дошки.

Самостійна робота учнів.

Учні продовжують виконувати різьблення обробної дошки, яке розпочали на попередніх уроках.

Поточний інструктаж.

  1. Контроль за роботою кожного учня, короткі вказівки , щодо правильності виконання прийомів різьблення.

  2. Поради вчителя щодо оздоблення обробної дошки ( які елементи різьблення використати і де їх розмістити).

  3. Практична допомога учням , при різьбленні окремих елементів.

  4. Рекомендації, щодо виправлення помилок при різьбленні.

  5. Відповідаю на запитання учнів.

Заключний інструктаж.

  1. Індивідуальна оцінка роботи кожного учня.

Основні критерії оцінювання:

а) чистота обробки поверхні;

б) об’єм роботи , яку виконав учень.

2. Демонстрація робіт учнів.

3. Типові помилки при різьбленні.

4.Прибирання майстерні.

VI. Узагальнення та систематизація знань.

Вчитель. На сьогоднішньому уроці ми нагадали , як називаються основні елементи різьблення; переглянули відеосюжет «Різьблення складної розетки»; продовжили різьбити композицію обробної дошки. Повертаючись до епіграфу уроку, вказує, що на уроці було корисне , красиве і палка музика.

VII. Завдання додому ( за бажанням).

Провести розмічання елементів різьблення, які ви будете різьбити на наступному уроці .

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конспект уроку ( 9 клас) Тема: Елементи геометричного різьблення
Навчальна: ознайомити учнів з новими елементами геометричного різьблення. Навчити їх розмічати І різьбити ці елементи

Конспект уроку ( 9 клас) Тема: Елементи геометричного різьблення
Навчальна: дати поняття учням про види розеток, які використовуються в геометричному різьбленні. Навчити їх розмічати І різьбити...

План-конспект заняття в гуртку Заклад
Тема заняття: Поняття композиції. Використання сухоцвітів в композиції. Екскурсія на природу

Конспект уроку ( 9 клас) Тема: Розробка ескізних малюнків композицій...
Тема: Розробка ескізних малюнків композицій для оздоблення виробу технікою геометричного різьблення

План-конспект Тема уроку: "Розрізи. Основні поняття. Класифікація"
Виховна: Формування інтересу до учення І засвоєння навиків колективної праці через проблемну ситуацію; виховання охайності

Урок з алгебри 8 клас Тема уроку
Розвивати пам'ять, культуру математичних обчислень. Виховувати працьовитість, спостережливість, кмітливість

Урок 1 Тема І як проводити дослідження
Методично-дидактичне забезпечення уроку: підручник «Довкілля» 4 клас, В. Р. Єльченко, К. Ж. Гуз, путівники, щоденники спостережень,...

Тема уроку
Тема уроку: Поняття комп’ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх властивості. Колірні системи. Призначення та класифікація...

Про підсумки навчально виховної роботи за І семестр 2014/2015 н р
Курінний Артем, 2 клас), Вибуло 5 учнів (Хурсович Сергій – 8 клас, Головенко Тетяна – 4 клас, Головенко Едуард – 3 клас, Лісковський...

Методична розробка інтегрованого уроку малювання, читання та інформатики...
Тема: Елементарна будова тварин. Практична робота «Створення малюнків тварин у програмі Paint»



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

geo.lekciya.com.ua
Головна сторінка