Пошук по сайту


Тема: Оздоблення виробу лічильною гладдю «ялинки» (8 клас)

Тема: Оздоблення виробу лічильною гладдю «ялинки» (8 клас)

ОЗДОБЛЕННЯ ВИРОБУ ЛІЧИЛЬНОЮ
ГЛАДДЮ «ЯЛИНКИ»
(8 клас)

Вчитель: Сухобок М.М. СЗШ №12

м. Жовті Води

2012 р.

Тема: Оздоблення виробу лічильною гладдю «ялинки» (8 клас).

Мета: ознайомити учнів з асортиментом виробів, вишитих лічильною гладдю, навчити виконувати лічильну глядь «ялинки», виховувати працелюбність, повагу до традицій українського народу, бережливе ставлення до матеріалів, розвивати творчість, художні та естетичні здібності.

Наочні посібники, інструменти і матеріали: ножиці, нитки, голки, тканина, канва, наперстки, зразки вишивок, вишиті виробі, праска, інструкційні карти, допоміжна література, альбом «Українська народна вишивка».

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, математика, географія, історія.

Тип уроку: комбінований.

Хід заняття

  1. Організація учнів.

Перевірка наявності учнів і готовності їх до уроку.

  1. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Фронтальне опитування

  1. Яку техніку вишивання ми називаємо гладдю?

  2. Види гладі?

  3. Види лічильної гладі?

  4. Правила техніки безпеки при вишиванні?

  1. Індивідуальне опитування

  1. Які з запропонованих речей вишиті гладдю?

  2. Які з запропонованих речей вишиті лічильною гладдю?

  1. Виставлення і мотивація оцінок



  1. Мотивація навчальної діяльності.

В українських традиціях оздоблення виробів вишивкою знайшли широке застосування лічильні техніки вишивання , які побудовані на рахуванні ниток тканини. Окрім відомих технік (косий, прямий, болгарський хрест, штапівка, мережки) до групи лічильних швів належать види лічильної гладі та занизування, які дають хороші можливості для оздоблення різноманітних виробів геометричними та рослинно-геометричними орнаментами. До того ж лічильна гладь вдало доповнює рисунки, виконані іншими техніками утворюючи бордюри, смужки.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Поняття «гладь» та її варіанти.

Гладь – це техніка вишивання прямими або косими стібками, які повністю або частково заповнюють площину узору. У лічильній (точної) гладі стібки кладуть, рахуючи нитки тканини. Тому для вишивання лічильною гладдю необхідно підбирати тканину полотняного переплетіння. Якщо лічильною гладдю треба прикрасити виріб, виконаний з іншої тканини, то слід використати канву. (Демонстрація зразків тканин, пояснення принципу вишивання по канві) Лічильна гладь належить до групи лічильних, глухих швів, які виконуються на поверхні тканини. Розрізняють такі техніки лічильної гладі: пряма, коса, качалочкова.

Додаткова інформація.

В Україні лічильну гладь називають «лиштва», тому, що свого часу нею найчастіше оформлювали пелени жіночих сорочок – лиштви. Існує й інша версія такої назви: у давнину вишивали нитками, що залишалися після ткання полотна (тобто «лишками» - залишками). Навіть зараз на Полтавщині пряму гладь виконують нитками білого й сірого кольору, а на Буковині, Закарпатті й Прикарпатті – тільки білого.

Міні-інструктаж.

  1. Які існують санітарно-гігієнічні вимоги до роботи під час вишивання?

  2. Назвіть правила безпечної роботи при вишиванні



  1. Практична робота.

Учні за допомогою інструкційних карт виконують зразки лічильної гладі «ялинка». Під час виконання роботи учням надається допомога, виправляються помилки, виділяються кращі роботи, учні заохочуються. Приділяється увага учням, які працюють лівою рукою. Увага зосереджується на вигляді вишивки з лицьового та зворотнього боків. Учні під керівництвом вчителя обирають творчі завдання і складають план їхнього виконання. Орієнтовний перелік об’єктів праці: серветка, набір серветок, рушничок, закладинка, доріжка.

  1. Закріплення нових знань і вмінь учнів.

Бесіда.

  1. Лічильна (точні) гладь «ялинки» є однобічним швом?

  2. Сформулюйте вимоги до якості виконання цих швів.

  3. Якими швами виконані узори? (Вчитель надає зразки.)



  1. Підбиття підсумків заняття.

Вчитель оцінює результати роботи учнів, демонструє кращі роботи, коментує допущені помилки.

  1. Домашнє завдання

  1. Вибрати виріб для підсумкової роботи та продумати композицію та кольорове рішення для його вишивання.

  2. Підготувати матеріали та інструменти для вишивання.

Література

  1. Розробка уроку «Техніка вишивання «занизування», вчитель Скидан В.В., СЗШ №26, м. Дніпродзержинськ, 2003 р.

  2. Гусєва Л. І. «Усі уроки трудового навчання (дівчата) 8 клас», Харків, видавнича група «Основа», 2008 р., 158 с.

  3. Богданова С.І. «Трудове навчання (для груп дівчат) 8 клас: Розробки уроків», Харків, видавництво «Ранок», 2009 р., 240 с. –(Майстер клас)

  4. Krejčí Milada « Vyšívání 10 », Прага, 1988 р., 80 с.


Фото 1

Фото 2



Фото 3

Фото 4

Фото 5



Фото 1

Фото 7

Фото 8



Фото 9

Фото 10



Фото 3

Фото 11

Фото 22

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конспект уроку ( 9 клас) Тема: Розробка ескізних малюнків композицій...
Тема: Розробка ескізних малюнків композицій для оздоблення виробу технікою геометричного різьблення

Урок№ Тема. Види вишитих виробів. Регіональні особливості оздоблення...
Тема. Види вишитих виробів. Регіональні особливості оздоблення виробів вишивкою. Знаки І символи в українській вишивці ( сонця, води,...

Про підсумки навчально виховної роботи за І семестр 2014/2015 н р
Курінний Артем, 2 клас), Вибуло 5 учнів (Хурсович Сергій – 8 клас, Головенко Тетяна – 4 клас, Головенко Едуард – 3 клас, Лісковський...

Урок з алгебри 8 клас Тема уроку
Розвивати пам'ять, культуру математичних обчислень. Виховувати працьовитість, спостережливість, кмітливість

I. книга братства
А клас (філологічний профіль) – 22, 10Б клас (інформаційно-технологічний профіль) – 27 (протягом року вибула 1 – Шурман Я.), 11 клас...

11а філологічний (іноз.) 11Б
У колегіумних класах навчалося 80 учнів: 10 клас (філологічний) – 33 (протягом року вибув Повєткін Володимир), 11А клас (філологічний...

Урок математики 4 клас
Тема. Одиниці вимірювання часу. Перетворення одиниць вимірювання часу. Задачі, що розв’язуються за допомогою відношення

10б математичний 11А
А клас (іноземне філологія) – 21; 10Б клас (математичний профіль) – 28 (протягом року вибули Малашевський В., Гулак Р., Соломіна...

Конспект уроку ( 9 клас) Тема: Елементи геометричного різьблення
Навчальна: дати поняття учням про види розеток, які використовуються в геометричному різьбленні. Навчити їх розмічати І різьбити...

План-конспект відкритого уроку трудового навчання Дата проведення: 06. 11. 13
Практична робота: Виявлення найкращих ознак в моделях-аналогах та створення ескізного малюнка виробу та малюнка для вишивання



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

geo.lekciya.com.ua
Головна сторінка