Пошук по сайту


Перш ніж виконувати з дитиною ігрові завдання та вправи, що сприяють готуванню руки до письма, радимо вам уважно вивчити наші рекомендації. Чи впевнені ви в

Перш ніж виконувати з дитиною ігрові завдання та вправи, що сприяють готуванню руки до письма, радимо вам уважно вивчити наші рекомендації. Чи впевнені ви в

ШАНОВНІ ДОРОСЛІ!
Перш ніж виконувати з дитиною ігрові завдання та вправи, що сприяють готуванню руки до письма, радимо вам уважно вивчити наші рекомендації. Чи впевнені ви в тому, що, незалежно від віку, фізичний розвиток вашо­го малюка, його психічний стан дозволяють залучати дитину до оволодіння певними навичками письма? Якщо ні, зверніться по допомогу до педаго­га, психолога. Адже ваше завдання — не тільки навчити дитину писати, але й пробудити в неї інтерес до навчання в школі як до чергового етапу її життя та розвитку. Рекомендації фахівців мають бути для вас орієнтиром у розв'язанні поставлених завдань.

Пропонуємо коротку характеристику аспектів розвитку дитини старшого дошкільного віку.

1. Фізичний розвиток:

  • у своїх діях керується всіма органами чуттів;

  • розуміє правила поведінки й дотримується їх у реальному житті;

  • уміння розрізняти стать людини, статерольову поведінку;

  • набуття навичок самообслуговування, особистої гігієни тощо.

2. Емоційний розвиток:

  • орієнтується в основних емоціях, називає їх словами;

  • адекватно реагує на життєві ситуації;

  • уміє стримувати негативні емоції, контролювати свої почуття;

  • знає, як позитивні й негативні переживання впливають на стан і настрій людей.

3. Соціальний розвиток:

  • швидко звикає до нових умов життя, добре орієнтується в новому середовищі, пристосовується до його вимог;

  • довіряє знайомим, вільно з ними спілкується;

  • за необхідності звертається до дорослого по допомогу;

  • узгоджує свої дії з партнерами із сумісної діяльності, вміє виходити з конфліктних ситуацій з найменшими витратами зусиль;

  • поводиться відповідально, може пояснити свої рішення та вчинки.

4. Мовленнєвий розвиток:

  • правильно вимовляє звуки мовлення;

  • розуміє значення мовлення для людини;

  • готова до письма;

  • має збалансований словниковий запас.

Підготовка руки до письма передбачає:

формування правильної пози під час письма (уміння правильно сидіти, тримати ручку, олівець, розташовувати предмети на столі);

розвиток навичок орієнтування в просторі й на аркуші;

  • навчання елементів письма (цифр, букв);

  • розвиток зорових і рухових аналізаторів.

розвиток вольових рис характеру (посидючість, працьовитість, самостійність, наполегливість; уміння чути, слухати, бачити; увага, кон­троль);

Процес письма є надзвичайно важким. Він вимагає від малюка не тільки фізичних, інтелектуальних, але й емоційних зусиль. Під час занять із дити­ною обов'язково дотримуйтеся таких правил.

  1. Підготуйте дитину психологічно до занять письмом. Розгляньте зошит разом із малюком, скажіть, що він обов'язково впорається із завданнями. Пригадайте нещодавні успіхи дитини — це налаштує її на позитивне став­лення до занять. Хваліть малюка за успіхи й підтримуйте, коли він не впо­рався із вправою. Важливо, щоб дитина вірила у свої сили.

  2. Не допускайте перевтоми: у дошкільному віці важливе не навчання письма, а саме готування до нього. Заняття з готування руки до письма проводьте двічі-тричі на тиждень, їхня тривалість не повинна перевищува­ти ЗО хв. Кількість виконуваних завдань за один раз залежить від бажання дитини займатися та її індивідуальних здібностей. Рекомендуємо виконува­ти по 2—3 завдання за одне заняття.

  3. Пам'ятайте про обов'язкове використання ігор, ігрових вправ.

  4. Щоразу згадуйте гігієнічні правила письма:




  • постава під час письма;

  • положення рук;

  • положення кисті руки, яка пише;

  • положення ручки;

  • положення зошита.

ЯК ПРАЦЮВАТИ ІЗ ЗОШИТОМ

Перші чотири сторінки зошита призначені для закріплення навичок обводки, штрихування обмежених поверхонь. На п'ятій-сьомій сторінках ознайомлення з лінією та клітинкою. Кожна наступна сторінка складається з трьох блоків: блок «Клітинка», блок із завданнями для розвитку кисті руки й логічного мислення, блок «Лінія».

У завданнях на прописування елементів в клітинці та лінії подані малюн­ки. Вони тут не випадково. Елементи, які прописує дитина, є частиною дано­го малюнка або його схематичним зображенням. Таким чином ви залучаєте дошкільника до гри й тренуєте його образне мислення. Складні елементи позначені пунктиром до кінця рядка, їх варто лише обвести, а прості еле­менти дитина спочатку обводить, а потім дописує сама.

У блоці «Лінія» використовуються три види сітки: лінійка без допо­міжних накладених ліній, з рідкими похилими лініями та густими похилими лініями. Застосування сітки з частими лініями полегшить малюкові виконання завдань, коли він писатиме елементи букв. Фахівці стверджу­ють, що саме густа сітка допомагає виробити охайність і точність у процесі письма.

Навчайте дітей проговорювати написання елементів («угору», «вниз», «навскоси», «із центру», «до середини», «з'єднати» тощо). Це потрібно для автоматизації, поліпшення орієнтування на аркуші, запам'ятовування правильності написання.

ВПРАВИ, ЩО СПРИЯЮТЬ РОЗВИТКОВІ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ
Щоб досягти поставлених завдань із готування руки дитини до письма, пропонуємо використати прийоми, які сприяють розвиткові дрібної мотори­ки, координації рухів.

  1. Пальчикова гімнастика — різні вправи для розвитку гнучкості пальців, координації рухів, емоційності малюка.



  1. Малювання долонькою,пальцями. Запропонуйте дитині помалювати руками. Нехай вона умоче долоньку у фарбу й залишить відбиток на аркуші. Потім пальчиками або пензлем допрацює відбиток, щоб утворилося зображення.



  1. Розфарбовування. Дитина 5—6 років уже впевнено володіє пензлем, олівцем, фломастером, слідує контуру, намагаючись повторити всі виги­ни, виділити й підкреслити кольором деталі. Великі й видовжені силуе­ти розфарбовує довгими паралельними лініями, а маленькі — окремими колірними плямами, короткими лініями або яскравими, соковитими маз­ками. На відміну від дітей молодших за віком, п'ятирічні діти можуть поба­чити в цілому й роздивитися по частинах складні малюнки, які складаються з багатьох фрагментів. І залежно від індивідуального бачення образу доби­рають техніку малювання й колорит. їх приваблюють фарби в різноманітті кольорів і відтінків. За вмілої допомоги дорослого дитина може не тільки розфарбовувати деталі в різні кольори, а й намагається один фрагмент або основний фон вирішити в багатокольоровій гамі. Для дошкільника дуже важливі деталі: він із задоволенням промальовує луску, лапки, очі, дзьоби­ки, намагається обвести контур.

  2. Вирізання ножицями. Вирізання ножицями відіграє важливу роль у розвитку координації, точності рухів, укріпленні дрібної мускулатури ки­стей рук. Але пам'ятайте, роботу з ножицями треба проводити під наглядом дорослих.



  1. Ігри з дрібними предметами. Нанизування намистин, перебирання й розкладання зерняток, прикрашання пластилінових, глиняних виробів намистинками, насінинами розвиває дрібну моторику, координацію рухів, посидючість. На нитку, дріт різної товщини можна нанизувати макаро­ни, ґудзики, ягоди, мушлі тощо. Запропонуйте дитині викласти візерунок з бісеру або зображення на пластиліновій чи клейовій основі.

  2. Ліплення. Ліплення тренує пальці, розвиває окомір, естетичний смак, творче мислення. Ліпити можна з пластиліну, глини, тіста. Під час ліплення дитина добре засвоює поняття більше—менше, довше—коротше тощо. Пластичність матеріалу обумовлює різноманіття прийомів: розкочування, витягування, примазування тощо.

  3. Ігри з мозаїками, пазлами розвивають уміння дошкільника орієнту­ватися у просторі, координувати рухи, відтворювати побачені елементи.

  4. Робота з папером. Аплікація, оригамі сприяють розвиткові точних рухів. У даному виді діяльності дитина знайомиться з різними паперови­ми матеріалами, вчиться згинати, складати, обривати, різати, викладати тощо.

9. Плетіння, макраме, вишивання. Робота з нитками відточує рухи
пальців, розвиває їх гнучкість, рухливість. Можна плести кіски, заклад-
ки, браслети, паски, підвіски, мотати клубки різних кольорів і розмірів.
Вишивання потребує присутності дорослого, оскільки голка — небезпечний
предмет для дитини.


10. Ігри з конструкторами. Такі ігри формують уявлення про колір
і форму, вміння орієнтуватися у просторі, планувати дії, відтворювати ма-
кет у будівлі.


11. Інші напрямки роботи з дитиною з удосконалення дрібної моторики:

  • застібання замочків, ґудзиків;

  • шнурування (для цього можна використовувати силуети предметів з отворами, у які просуваються шнурки або нитки);

  • зав'язування (розв'язування) вузликів, бантів;

  • малювання в повітрі олівцем, ручкою, пальцем;

  • малювання на піску;

ігри з масажними м’ячиками.
СЛУХОВІ И ЗОРОВІ ДИКТАНТИ

Навчальна діяльність у школі передбачає, що дитина може діяти за зраз­ком, запропонованим на дошці, в книзі, а також за словесними вказівками вчителя. Слухові й зорові диктанти розвивають увагу, пам'ять, мислення, окомір, моторику рук, контроль і самоконтроль. Вони доступні для дітей від 4 років.

Слуховий диктант — виконання завдання під диктування дорослого, до­тримуючись його словесних вказівок.

Наприклад: «Виклади із сірників (паличок, гілочок) сонечко (квітку, ма­шину, робота)» або: «Виклади з геометричних фігур візерунок, ведмедика на столі, аркуші паперу».

Зоровий диктант передбачає показування дитині зразка протягом нетри­валого часу. Після чого зразок прибирається й дитина відображає побачене з пам'яті.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Цікава математика Підсумкове заняття (старша група)
Формувати вміння виконувати завдання за вказівкою вихователя, використовувати раніше набуті знання. Розвивати математичне мислення,...

На порозі шкільного навчання дитина має оволодіти певною кількістю...
Дитина має оволодіти здатністю вольового управління власною поведінкою. Велике значення у цей період є готовність руки дитини до...

Шкільний тест розумового розвитку учнів
Зараз вам будуть запроnоновані завдання, які дадуть змогу з’ясувати, наскільки добре ви розмірковуєте, думаєте, порівнюєте nредмети...

«Ти можеш !» повинен нагадувати вчитель учневі. «Він може !»
Цей золотий запас – здоров’я нації, бо саме високоінтелектуальні особистості, що досягли високого фізичного, психічного І духовного...

Вправи та ігри для розвитку творчих здібностей молодших школярів
Система творчих завдань впливає на мислення, мову, уяву, активність дитини. Творчі завдання дозволяють широко спиратись на суб'єктивний...

Уроках математики
Проблема творчості в наші дні настільки актуальна, що її поправу вважають проблемою століття

“Виникнення писемності та історія кодування інформації
Цей рівень, за висловом Ф. Енгельса: „Починається з плавки залізної руди І переходить у цивілізацію в результаті винаходу буквеного...

Протягом всієї історії український народ не мав іншої інституції,...
Для українців вона завжди буде національною святинею, не меншою, ніж Падуя чи Болонья для італійців, Оксфорд для англійців, Сорбона...

1. Вступ
Цікава повість, греблю рве, двічі на тиждень, протягом історії, вона з води, доглянуті дитиною

Методичні рекомендації щодо викладання української мови та літератури...
...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

geo.lekciya.com.ua
Головна сторінка