Пошук по сайту


Урок №7 Тема уроку : Геометричні побудови під час

Урок №7 Тема уроку : Геометричні побудови під час

Урок №7

Тема уроку: Геометричні побудови під час виконання креслень.

Мета уроку: освітня: ознайомити учнів із способами поділу кола на частини та спряженнями;

виховна: виховання акуратності;

розвитку: логічного та аналітичного мислення, просторової уяви.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та засоби навчання: підручники.
ХІД УРОКУ

1. Організаційна частина. (5.. хв)

    1. Перевірка наявності учнів.

    2. Перевірка готовності учнів до занять.


2. Формування нових знань. (25..хв; фр.)

    1. Актуалізація опорних знань учнів.

А. Як поділити відрізок на дві рівні частини за допомогою циркуля?

Б. Як поділити кут на дві рівні частини за допомогою циркуля?і

2.2 Повідомлення теми та освітньої мети.

2.3 Перелік питань до розгляду.

1. Поділ кола на рівні частини частини.

В побудовах зображень часто виникає необхідність поділу кола на рівні частини. Найчастіше треба поділити коло на 3 і на шість частин. Поділ краще та швидше виконувати за допомогою циркуля.

Поділ кола на три частини дуже простий. Креслимо коло необхідного діаметра. Залишаємо відстань між олівцем та голкою циркуля незмінною. Ставимо голку циркуля на одну з точок перетину кола та центрової лінії. Проводимо дугу. Перетин дуги з колом утворюють дві точки. Третя точка розміщена на протилежному боці кола в точці перетину центрової лінії та кола.

Поділ кола на 6 частин дуже схожий. Перший крок – поділ кола на три частини. Наступний – ставимо голку в протилежну точку перетину центрової лінії та кола і проводимо дугу. Перетин дуги з колом утворюють ще дві точки. Ще дві точки – це точки, в які ставилась голка.

Поділ на 5, 7, та більше частин за допомогою циркуля складна справа. Тому краще використовувати таблицю хорд. В ній подані коефіцієнти k, які необхідно помножити на діаметр кола d: l=d·k. Знаючи довжину хорди ми вставляємо циркуль або вимірник на цю величину і з однієї точки відкладаємо по колу засічки. Якщо перша і остання засічки співпадуть то поділ виконаний точно.

2. Спряження.

Плавний перехід однієї лінії контура зображення в ін­шу називають спряженням. Всі спряження на кресленні виконують дугамрі кіл заданих радіусів. Точку, з якої проводять дугу плавного переходу однієї лінії до іншої, називають центром спряження.

Перехід від одного кола до іншого буде плавним тоді, коли ці кола дотикаються. Точка спряження двох кіл ле­жить на прямій, що сполучає центри спряжуваних кіл. Отже, побудова спряження завжди зводиться до визна­чення центра і точок спряження. Побудувавши центр спря­ження циркулем, розхил якого дорівнює радіусу спряжен­ня, між точками спряження проводять дугу. Вона і буде утворювати плавний перехід від однієї лінії контура зобра­ження до іншої.

Дві прямі, що перетинаються, можуть утворювати прямий, гострий і ту­пий кути. Для всіх трьох випадків спосіб побудови один і той же. Він полягає ось у чому. Дуга плавного переходу від одні­єї прямої до іншої має радіус R. Якщо це дуга кола, то для її проведення слід знати положення центра цього кола.

Послідовність побудови спряження двох прямих, що перетинаються (І).

1. Паралельно першій із спряжуваних прямих проводять допоміжну пряму на відстані радіуса спряження R від неї (ІІ).

2. Паралельно другій із спряжуваних прямих проводять
другу допоміжну пряму, також на відстані радіуса спряження R від неї (III). У точці перетину обох допоміжних прямих міститься центр спряження О.

  1. З точки О проводять перпендикуляри на спряжувані
    прямі. Утворені точки є точками спряження (IV).

  2. Поставивши опорну ніжку циркуля в точку О, розхи­лом циркуля, що дорівнює радіусу спряження R, між точка­ми спряження проводять дугу, яка утворює плавний перехід від однієї прямої до іншої (V).

Спряження двох паралельних прямих. Через точки спряження 1 і 2 проводимо перпендикуляр h. Ділимо його пополам. В центрі перпендикуляра ставимо циркуль, відстань між голкою і олівцем рівна h/2.

Спряження дуги кола з прямою відбувається майже аналогічно спряженню двох прямих, що перетинаються. Відмінним є проведення допоміжної біля дуги. Ми проводимо її циркулем радіусом рівним сумі радіусу дуги та радіуса спряження.

3. Закріплення знань. (5.хв;………..)

Виконати спряження півкола радіусом 20 мм з прямою, яка розміщена горизонтально навпроти центра півкола. Радіус спряження 10 мм.

4.. Підведення підсумку заняття. (10.. хв)

4.1 Аналіз помилок. Оцінювання роботи учнів.

4.2 Домашнє завдання: Завдання на сторінці 78. Рис. 102. На вибір деталь.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок 8 Тема уроку : Як правильно вимкнути комп’ютер
Навчити вимикати комп’ютер. Закріпити вміння здійснювати вибір об‘єктів на екрані монітора за допомогою миші. Повторити правила поведінки...

Тема уроку
Мета уроку: освітня: ознайомити учнів з особливостями побудови та читанням електричних схем

Тема уроку
Під час забудови населених пунктів, прокладання доріг, залізниць, нафто- І газопроводів, на будівництві гідротехнічних споруд, заводів,...

Урок з геометрії
Мета: Повторити, узагальнити та систематизувати набуті в попередніх класах під час вивчення теми: «Прямокутна система координат»...

Урок з алгебри 8 клас Тема уроку
Розвивати пам'ять, культуру математичних обчислень. Виховувати працьовитість, спостережливість, кмітливість

Різдвяна зірка із світловими ефектами
Різдво – особливий та незвичайний час у році, сповнений багатих народних обрядів І звичаїв. Саме під час цих свят нас тішить барвисто...

Тема: Комбінована аплікація із деталей -геометричних фігур (будинок),...
Бінованою аплікацією із деталей – геометричних фігур; повторити геометричні фігури; продовжувати ознайомлювати з правилами користування...

Уроку
Геометричні фігури. Точка. Пря­ма. Відрізок. Основні властиво­сті вимірювання відрізків

Тема уроку
Тема уроку: Поняття комп’ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх властивості. Колірні системи. Призначення та класифікація...

Сучасні уявлення про простір І час. Взаємозв’язок класичної та релятивістської...
Мета уроку: розглянути сучасні уявлення про простір І час, взаємозв’язок класичної та релятивістської механіки, пояснити загальні...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

geo.lekciya.com.ua
Головна сторінка