Пошук по сайту


Всеукраїнський студентський архів

Всеукраїнський студентський архів

Сторінка1/4
  1   2   3   4

http://antibotan.com/ - Всеукраїнський студентський архів


І. Загальні відомості про систему.

1. Інтерфейс програми|

В порівнянні з традиційними Windows-додатками в КОМПАС-3D LT| накладені обмеження на одночасну роботу з|із| декількома документами. Таким чином, в головному вікні системи може бути відкритий|відчиняти| тільки|лише| один документ: креслення, фрагмент або деталь.

Команди викликаються із сторінок Головного меню, контекстного меню або за допомогою відповідних кнопок. Параметри при виконанні команд можуть вводитися в полях Рядка параметрів або в спеціальних діалогах. У багатьох командах створення моделі деталі потрібно не тільки ввести параметри в діалозі, але і вказати у вікні роботи з деталлю які-небудь об'єкти.

У Рядку повідомлень|сполучень| (якщо її показ не відключений при налаштуванні системи) відображаються|відображують| підказки по поточній дії або опис вибраної команди. Виклик Довідки по поточній дії або активному діалогу проводиться|виробляє| за допомогою клавіші , виклик інших типів Довідки – через сторінку меню ? (Довідка).
2. Типи об'єктів.

У КОМПАС-3D LT| підтримуються наступні|такі| графічні об'єкти.

1. Геометричні об'єкти – крапка; пряма; відрізок прямої; коло; дуга кола; еліпс; багатокутник; ламана лінія; крива Безье; NURBS-кривая; штрихування; еквідистантна крива; макроелемент.

2. Розміри – розмір лінійний; розмір кутовий; розмір радіальний; розмір діаметральний; розмір висоти.

3. Спеціальні і технологічні позначення – багаторядковий текстовий напис; позначення бази; допуск форми і розташування; символ шорсткості; лінія-винесення; позначення маркіровки; позначення таврування

стрілка напряму|направлення| погляду; лінія розрізу або перетину; позначення центру.

4. Об'єкти оформлення креслення – технічні вимоги; основний напис (штамп); позначення шорсткості невказаних поверхонь
3. Типи документів

Починаючи з версії 5.10 в системі КОМПАС-3D LT можливе створення тривимірних моделей деталей (розширення файлу *.m3d). Основним графічним документом в системі КОМПАС-3D LT є лист креслення. Креслення зберігається в окремому файлі спеціального двійкового формату (розширення файлу *.cdw). Якщо Ваша конструкторська документація (наприклад, складальне креслення) складається з декількох листів, то вони створюються і обробляються окремо (у різних файлах). Кожне креслення складається з видів, технічних вимог, основного напису (штампу креслення) і позначення шорсткості неукaзaнных поверхонь деталі (знаку невказаної шорсткості).

Іншим типом графічного документа КОМПАС-3D LT є фрагмент (розширення файлу *.frw). Він відрізняється від креслення відсутністю об'єктів оформлення. У фрагменті немає рамки, основного напису, знаку невказаної шорсткості і технічних вимог. Фрагмент, як і вид креслення, може містити до 255 шарів. Фрагмент ідеально підходить для зберігання зображень, які не потрібно оформляти як лист креслення (ескізні промальовування, розробки і так далі). Крім того, у фрагментах зручно зберігати створені типові рішення і конструкції для подальшого використання в інших документах.

У КОМПАС-3D LT| використовуються за умовчанням наступні|такі| розширення файлів.

Файли документів

*.cdw| - файли креслень *.frw - файли фрагментів *.m3d - файли деталей

Службові і допоміжні файли

*.tol| - файли граничних відхилень (допусків|допущень|)

*.bss| - файли бібліотек спеціальних знаків

*.cfg| - файли конфігурації, що містять|утримують| зведення про налаштування робочого середовища|середи| системи

*.prj| - файли проектів, що містять|утримують| зведення про налаштування нових документів

*.dsk| - файли конфігурації, що містять|утримують| зведення про налаштування робочої області

*.acs| - файли відповідності позначень спецзнаків в КОМПАС 5 і AUTOCAD|

У КОМПАС-3D LT| використовується метрична система мерів.

Відстані між крапками|точками| на кресленнях і фрагментах обчислюються|обчисляють| і відображаються|відображують| в міліметрах. При цьому користувач завжди працює з|із| реальними розмірами (у масштабі 1:1), а подальше|наступне| розміщення зображення на форматі листа|аркуша| креслення виконується за допомогою вибору відповідного|придатного| масштабу вигляду|виду|. При вимірюванні|вимірі| площ|майданів|, відстаней, массо-центровочных| характеристик фігур і моделей користувач може управляти представленням результатів, призначаючи потрібні одиниці вимірювань|вимірів| (міліметри, сантиметри, дециметри або метри).
4. Управління документами

Кожен знов створений документ відображається на екрані в новому вікні, а відкритий раніше документ при створенні нового закривається. При цьому користувач може зберегти зроблені в цьому документі зміни або відмовитися від збереження. Для створення нової деталі виберіть з меню Файл команду Створити деталь або натисніть кнопку Нова деталь на Панелі управління.

Для створення нового листа креслення виберіть з меню Файл команду Створити лист або натисніть кнопку Новий лист на Панелі управління.

Для створення нового фрагмента виберіть з меню Файл команду Створити фрагмент або натисніть кнопку Новий фрагмент на Панелі управління.

При створенні|створінні| нових документів використовуються встановлені|установлені| параметри за умовчанням (наприклад, для креслення це формат листа|аркуша|, стиль оформлення, стилі текстових написів|надписів| в різних об'єктах). Якщо згодом Вам буде потрібно змінити|зраджувати| параметри документа, використовуйте команду Параметри поточного документа... з|із| меню Налаштування.

Для того, щоб завантажити для редагування створений раніше документ, виконаєте наступне|слідуюче|.

1. Виберіть з меню Файл команду Відкрити... або натисніть клавішу <F3> або комбінацію клавіш <Ctrl>+<O> або кнопку Відкрити на Панелі управління.

2. У стандартному діалозі відкриття|відчиняти| файлів, що з'явився|появлявся| на екрані, виберіть тип|типа| документа, а потім вкажіть потрібне ім'я файлу.

Для того, щоб зберегти документ на диску, виберіть з меню Файл команду Зберегти або натисніть клавішу <F2> або комбінацію клавіш <Ctrl>+<S> або кнопку Зберегти на Панелі управління. При збереженні документ записується у файл з ім'ям і розширенням, які були встановлені при найпершому збереженні цього документа. Якщо документ зберігається на диску вперше, то дії аналогічні запису під новим ім'ям
5. Система координат.

При роботі в КОМПАС-3D LT| використовуються декартові праві системи координат.

Початок абсолютної системи координат креслення завжди знаходиться|перебуває| в лівій нижній точці габаритної рамки формату. При створенні|створінні| нового вигляду користувач може задати положення|становище| системи координат цього вигляду|виду|. Початок системи координат фрагмента і початок системи координат деталі не має такої чіткої прив'язки, як у разі|в разі| креслення. Тому, коли створюється новий фрагмент або нова деталь, крапка|точка| почала|розпочинала| системи координат автоматично відображається|відображує| в центрі вікна. Для зручності роботи користувач може створювати в документі довільну кількість локальних систем координат (ЛСЬК) і оперативно перемикатися|переключати| між ними.

Курсор – це головний інструмент при роботі з|із| КОМПАС-3D LT|. За допомогою курсора користувач викликає|спричиняє| команди, викреслює і редагує різні об'єкти, указує|вказує| крапки|точки| і виконує безліч інших дій.

Основний спосіб управління курсором - це його переміщення мишею. Ви можете також пересувати курсор, використовуючи клавіші із|із| стрілками на основній або розширеній клавіатурі. В цьому випадку переміщення буде не довільним, як у разі|в разі| використання миші, а дискретним в

відповідності з поточним кроком курсора. Для зміни кроку курсора використовуйте спеціальне поле в Рядку поточного стану.

Залежно від того, яка дія виконується в системі, змінюється зовнішній вигляд курсора (стрілка, перехрестя, знак питання із стрілкою і так далі). Форма і розмір курсора можуть бути настроєні користувачем у відповідному діалозі (Налаштування системи – Графічний редактор - Курсор).
Для того, щоб включити зображення сітки в активному вікні, натисніть кнопку Сітка в Рядку поточного состояниясистемы. При цьому кнопка залишиться натиснутою.

Іншим способом включення сітки є натиснення комбінації клавіш <Ctrl>+<G>.

Зображення сітки у вікні буде включено до тих пір, поки Ви повторно не натиснете клавіші + або не відіжмете кнопку Сітка.

ІІ. Команди Меню Компас 3D-LT|
Рядок меню розташований у верхній частині вікна КОМПАС-3D LT під рядком заголовка. У ній відображаються назви всіх сторінок меню команд.

Склад Рядка меню міняється залежно від режиму, в якому знаходиться система. У Рядку меню відображаються тільки ті сторінки меню, команди з яких можуть бути виконані у нинішній момент.

Деякі сторінки меню можуть бути доступні в різних режимах. При цьому склад команд, що знаходяться|перебувають| на сторінці меню, може залежати від режиму (тобто|цебто| в меню з|із| однаковою назвою в різних режимах можуть знаходитися|перебувати| різні команди).

Режим Головного вікна КОМПАС-3D LT (у Головному вікні системи немає відкритого документа)

Режим редагування об'єктів креслення (користувач працює в кресленні, створюючи і редагуючи графічні об'єкти – геометричні примітиви, розміри, макроелементи).

Режим редагування об'єктів фрагмента (користувач працює у фрагменті, створюючи і редагуючи графічні об'єкти).

Режим редагування тексту в графічному документі (користувач працює в кресленні або фрагменті, створюючи і редагуючи текст).

Режим редагування технічних вимог (користувач вводить і редагує технічні вимоги в спеціальному вікні).

Режим редагування основного напису (користувач вводить і редагує вміст граф основного напису креслення).

Режим редагування спецзнаку (користувач вводить і редагує текстову частину якого-небудь спеціального знаку – лінії-винесення, позначення шорсткості, бази, таврування, маркіровки і так далі).

Режим редагування допуску форми і розташування (користувач вводить і редагує таблицю допуску форми і розташування поверхонь).

Режим попереднього перегляду (користувач переглядає і розміщує документ на полі виводу).

Для запуску якої-небудь команди клацніть|лускайте| мишею на назві відповідної сторінки меню. Потім із|із| списку команд цієї сторінки, що розвернув, виберіть потрібну команду і також клацніть|лускайте| на ній мишею. Ви також можете переміщатися по командах меню за допомогою клавіш із|із| стрілками.

Деякі з команд мають свої власні підміню. В цьому випадку праворуч від назви команди відображається|відображує| символ трикутника.

ІІІ. Панелі кнопок Компаса
Для виклику команд КОМПАС-3D LT| можна| звертатися|обертатися| не тільки|не лише| до команд меню, але і до панелей, на яких розташовані|схильні| кнопки із|із| зображеними|змальовувати| на них піктограмами. Слід зазначити, що|слід відзначити , що| цілий ряд|лава| команд доступний або тільки|лише| через кнопки (наприклад, багато команд викреслювання об'єктів), або тільки|лише| через меню (наприклад, команди налаштувань системи і компоновки|компонування| креслення). При роботі на екрані відображаються|відображують| декілька різних панелей кнопок.

На Панелі управління (за умовчанням вона розташована у верхній частині вікна системи відразу під рядком заголовків сторінок меню) знаходяться кнопки команд загального призначення (створення нових документів, відкриття існуючих документів, запис у файл, вивід на друк і так далі). Склад Панелі управління різний для різних режимів роботи. Набор кнопок може бути змінений користувачем.

Інструментальна панель (за умовчанням знаходиться в лівій частині вікна системи) складається з декількох окремих панелей (сторінок):

1. Інструментальна панель геометрії – на цій панелі розташовані|схильні| кнопки, створення|створіння| графічних примітивів, що дозволяють звернутися|обертатися| до команд, – крапок|точок|, прямих, відрізань, кіл і їх дуг, еліпсів і так далі

2. Інструментальна панель розмірів і технологічних позначень – на цій панелі розташовані|схильні| кнопки, що дозволяють звернутися|обертатися| до команд простановки| розмірів і технологічних позначень.

3. Інструментальна панель редагування – на цій панелі розташовані|схильні| кнопки, редагування графічних об'єктів креслення або фрагмента, що дозволяють звернутися|обертатися| до команд.

4. Інструментальній панелі вимірювань|вимірів| – на цій панелі розташовані|схильні| кнопки для виклику команд вимірювання|виміру| відстаней, довжин, кутів|рогів|, площ|майданів| і так далі

5. Інструментальній панелі селектування (Інструментальна панель виділення) – на цій панелі розташовані|схильні| кнопки, виділення (селектування|) графічних об'єктів документа, що дозволяють звернутися|обертатися| до команд, і командам зняття виділення. Одночасно на екрані відображається|відображує| тільки|лише| одна сторінка панелі.

На Панелі перемикання знаходяться кнопки для перемикання між сторінками Інструментальної панелі. (Кнопка Панель геометрія, Кнопка Панель розмірів, Кнопка Панель редагування, Кнопка Панель вимірювань, Кнопка Панель виділення). При перемиканні міняються кнопки команд, що відображаються на Інструментальній панелі.

На Панелі спеціального управління (вона також з'являється на екрані тільки після виклику якої-небудь команди) знаходяться кнопки, що дозволяють контролювати процес виконання команди (введення об'єкту, переривання поточної дії, включення автоматичного створення об'єкту і так далі). Залежно від виконуваної команди набір кнопок на цій панелі може бути різним.
ІV. Створення|створіння| графічних документів.


  1. Принципи введення і редагування документа.

Основне завдання|задача|, що вирішується|рішає| за допомогою будь-якої креслярської системи, - створення|створіння| і випуск різної графічної документації. Швидкість рішення цієї задачі, а значить, і ефективність роботи з|із| системою в основному визначається тим, наскільки зручні засоби|кошти| введення і редагування об'єктів вона надає користувачеві. Розробляючи креслення з|із| допомогою КОМПАС-3D LT|, Ви можете застосовувати самі різні прийоми створення|створіння| і зміни об'єктів, здатні|здібні| задовольнити запити навіть вимогливих користувачів.

Найбільш простим і зрозумілим способом побудови є пряма вказівка курсором крапок на полі введення. Наприклад, при створенні відрізання виконується послідовна фіксація його початкової точки, а потім кінцевої крапки. Іншим способом є вказівка точних значень координат для переміщення в потрібну крапку і її подальша фіксація. Для відображення і введення координат призначені спеціальні поля X і Y, що відображаються в правій частині Рядка поточного стану.

І, нарешті, найширші можливості управління креслярськими об'єктами дозволяє реалізувати Рядок параметрів об'єктів.
Параметри об'єктів.

Кожен креслярський об'єкт, який Ви створюєте при роботі в КОМПАС-3D LT|, володіє деяким набором характеристик, або параметрів. Наприклад, параметрами відрізання прямої лінії є|з'являються| координати X і Y його початкової і кінцевої|скінченної| точок.

Слід зазначити, що|слід відзначити , що|, окрім значень координат граничних крапок|точок|, відрізок має ще декілька характеристик – довжина і кут|ріг| нахилу.

Якщо викликати команду викреслювання відрізання прямої лінії, натиснувши кнопку Відрізок на Інструментальній панелі, то в Рядку параметрів з'явиться декілька полів. Якраз на прикладі створення відрізання розглядатимемо всі особливості роботи з параметрами об'єктів.

Значення кожного параметра відображається|відображує| в окремому полі, зліва від якого написана коротка назва параметра. Для відрізання p1| – координати початкової точки, p2| – координати кінцевої|скінченної| точки, ln| – довжина, an| – кут|ріг| нахилу щодо|відносно| осі Х поточної системи координат.

Зліва від назви параметра знаходиться|перебуває| невелика кнопка. Якщо в ній відображається|відображує| "галочка", це означає, що система зараз чекає введення даного параметра, тобто|цебто| він є|з'являється| по замовчуванням (поле координат першої точки відразу після|потім| запуску команди побудови|шикування| відрізання). Після того, як значення введене|запроваджувати| і параметр зафіксований, на кнопці з'являється|появляється| зображення перехрестя. Якщо кнопка порожня|пуста|, то параметр є|з'являється| допоміжним (як довжина і кут|ріг| нахилу у разі|в разі| відрізання), при цьому він доступний для введення.

Для того, щоб отримати|одержувати| оперативну інформацію про поле параметра, помістите на нього курсор. Через деякий час поряд з|поряд із| курсором з'явиться|появлятиметься| ярличок-підказка з|із| назвою параметра (дивитеся також тему Як отримати|одержувати| довідку при роботі).


Введення значень параметрів.

Існує декілька способів введення значень в поля Рядка параметрів об'єктів. Опишемо їх на прикладі побудови відрізання.

1. Якщо Ви перемістите курсор в крапку|точку|, яка буде початком відрізання, і зафіксуєте її, в полі p1| автоматично будуть внесені значення координат вказаної точки. У кнопці поряд з|поряд із| полем відобразиться|відображуватиме| перехрестя, вказуюче|показуюче| на те, що параметр зафіксований.

2. Для того, щоб явно ввести значення в полі параметра, клацніть на нім лівою кнопкою миші. Поле стане доступне для редагування, і Ви зможете набрати потрібне число. Іншим способом доступу до поля параметра є натиснення клавіші <Alt> і клавіші з підкресленим в назві параметра символом (наприклад, + для введення кута нахилу відрізання).

Після|потім| введення значення в полі параметра потрібно натиснути|натискувати| клавішу .

3. Ви можете виконувати введення значень параметрів, знімаючи їх з вже існуючих об'єктів. Для цього в КОМПАС-3D LT| передбачений могутній апарат геометричного калькулятора.
Фіксація параметрів.

Будь-яким з параметрів об'єкту, що вводиться|запроваджує|, можна зафіксувати. При цьому значення даного параметра буде незмінним, а решта параметрів залишиться доступні для варіювання. Ознакою того, що параметр зафіксований, є|з'являється| відображення перехрестя на кнопці поряд з|поряд із| полем параметра.

Хай|нехай| потрібно викреслити відрізок, довжина якого повинна точно дорівнювати|рівнятися| 60 мм. Зафіксуйте початкову точку відрізання, а потім введіть|запроваджуйте| значення 60 в полі довжини відрізання ln|. Тепер при всіх переміщеннях курсора змінюватиметься тільки|лише| кут|ріг| нахилу відрізання, а довжина залишиться рівною 60.

Відзначимо, що при будь-якому введенні значення в полі параметра його фіксація виконується автоматично.

Якщо в процесі переміщення курсора Ви досягли потрібного значення якого-небудь параметра і хочете його зафіксувати, активізуйте поле цього параметра за допомогою відповідної комбінації клавіш (наприклад, + для кута|рогу| нахилу відрізання) і потім|і тоді| натисніть|натискуйте| клавішу .

Для того, щоб відмінити|скасовувати| фіксацію значення параметра, встановите курсор на кнопці поряд з|поряд із| полем цього параметра і клацніть|лускайте| лівою кнопкою миші. Ознакою того, що фіксація знята, є|з'являється| відсутність перехрестя на кнопці параметра.

Хай|нехай| при викреслюванні відрізання була введена|запроваджувати| перша крапка|точка| і потім|і тоді| зафіксовано значення довжини, рівне 60 мм. Надалі при всіх переміщеннях курсора змінювався тільки|лише| кут|ріг| нахилу відрізання. Якщо тепер звільнити|визволяти| довжину відрізання, то можна буде знов|знову| варіювати як кутом|рогом| нахилу, так і довжиною.

Запам'ятовування параметрів.

Дуже часто потрібно накреслити декілька об'єктів, які мають ряд|лаву| однакових параметрів. Типовим прикладом|зразком| є|з'являється| побудова|шикування| концентричних кіл, у|біля| яких співпадаючим параметром буде точка центру.

КОМПАС-3D LT| надає можливість|спроможність| запам'ятати значення параметра і використовувати його при побудові|шикуванні| наступних|таких| об'єктів, але|та| тільки|лише| до завершення поточної команди.

Викличте команду побудови кола, натиснувши кнопку Коло Інструментальній панелі.

Зафіксуйте точку центру кола, а потім натисніть кнопку Запам'ятати перебування на Панелі спеціального управління. Кнопка залишиться в натиснутому стані, що свідчить про запам'ятовування параметра.

Тепер послідовно указуйте|вказуйте| крапки|точки|, лежачі на колах. Всі ці кола будуватимуться від одного центру, причому система не чекатиме вказівки центру для кожного нового кола.

Якщо розфіксувати| координати центру, а потім вказати іншу центральну крапку|точку|, можна побудувати|спорудити| нове сімейство концентричних кіл. Для скидання параметрів, що запам'ятали раніше, повторно відіжміть кнопку Запам'ятати стан.

Отже, для використання однакових параметрів при введенні об'єктів виконуйте наступне|слідуюче|.

1. Введіть|запроваджуйте| значення параметрів, які мають запам'ятати.

2. Натисніть|натискуйте| кнопку Запам'ятати стан|достаток|.

3. Виконуйте побудови|шикування| до тих пір, поки потрібні параметри, що запам'ятали.

Якщо введені|запроваджувати| параметри однозначно визначають об'єкт (наприклад, вже зафіксовані точка центру і радіус кола), кнопка Запам'ятати стан|достаток| буде недоступна для натиснення.

Коли Ви варіюєте декількома параметрами об'єкту при викреслюванні, часто|частенько| буває не потрібно створювати об'єкт відразу після|потім| введення всіх визначальних його параметрів. Зручніше спочатку оцінити|оцінювати|, чи правильно задані значення параметрів, а вже потім підтвердити створення|створіння| об'єкту.

Після виклику більшості команд введення об'єктів на Панелі спеціального управління відображаються дві кнопки. Одна з них, Автоматичне створення об'єкту, за умовчанням натиснута. Якщо залишити цю кнопку натиснутою, то всі об'єкти створюватимуться негайно після введення повністю визначальних їх параметрів.

Якщо ж Ви не хочете, щоб об'єкти створювалися автоматично, відіжміть цю кнопку. Тепер для того, щоб підтвердити створення кожного чергового елементу, потрібно буде натиснути кнопку Створити об'єкт.


  1. Прийоми роботи в системі.

Ви можете зміщувати об'єкти креслення або фрагмента за допомогою миші, не удаючись до команд меню.

Для переміщення об'єктів мишею виконаєте наступне.

1. Виділите об'єкти, які потрібно пересунути.

2. Встановите курсор так, щоб він захоплював|захвачував| який-небудь з|із| виділених об'єктів, і натисніть|натискуйте| ліву кнопку миші. Потім перетягуйте об'єкти в потрібне місце|місце-милю|, утримуючи кнопку миші натиснутої|натискувати|. На екрані відображається|відображує| фантом переміщуваних об'єктів.


  1. Після того, як потрібне положення|становище| об'єктів досягнуте, відпустите кнопку миші. Об'єкти будуть видалені|віддалені| із старих місць|місце-миль| і поміщені в нові місця|місце-милі|.


Для виділення об'єктів мишею виконаєте наступне|слідуюче|.

1. Підведіть курсор до потрібного об'єкту. Рамка курсора при цьому повинна захоплювати|захвачувати| об'єкт.

2. Клацніть|лускайте| лівою кнопкою миші. Колір|цвіт| об'єкту зміниться - він промальовує тим кольором|цвітом|, який встановлений|установлений| для виділених об'єктів в налаштуваннях системи.

3. Для того, щоб відмінити|скасовувати| виділення об'єкту, клацніть|лускайте| лівою кнопкою миші в будь-якому місці|місце-милі| поза|зовні| цим об'єктом. Виділення буде знято, і об'єкт промальовуватиметься своїм нормальним кольором|цвітом|.

4. Якщо необхідно виділити декілька об'єктів, натисніть клавішу <Shift> і утримуйте її натиснутою, одночасно клацаючи лівою кнопкою миші на потрібних об'єктах. Після закінчення селектирования відпустите клавішу <Shift>.

Аналогічним чином можна і відміняти|скасовувати| виділення об'єктів.

5. Можна виділити декілька об'єктів іншим способом – за допомогою прямокутної рамки. Встановите курсор на вільне місце|місце-милю| (так, щоб він не захоплював|захвачував| ніяких|жодних| об'єктів), натисніть|натискуйте| ліву кнопку миші і переміщайте курсор, утримуючи кнопку натиснутої|натискувати|. На екрані відображатиметься|відображуватиме| рамка, наступна|слідуюча| за курсором.

Захопите декілька об'єктів цією рамкою і відпустите кнопку миші. Всі об'єкти, цілком рамки, що потрапили|попадали| всередину, будуть виділені.

Після того, як потрібні об'єкти виділені, з|із| ними можна виконувати різні операції - видаляти|знищувати|, переміщати, копіювати, заносити в буфер обміну і так далі
Для копіювання об'єктів мишею виконаєте наступне|слідуюче|.

1. Виділите об'єкти, які потрібно скопіювати.

2. Встановите курсор так, щоб він захоплював який-небудь з виділених об'єктів, натисніть клавішу <Ctrl>, натисніть ліву кнопку миші, відпустите клавішу . Потім перетягуйте об'єкти в потрібне місце (клавішу миші після невеликого переміщення об'єктів можна відпустити). На екрані відображається фантом переміщуваних об'єктів.

3. Після того, як потрібне положення|становище| об'єктів досягнуте, клацніть|лускайте| лівою кнопкою миші. Об'єкти будуть скопійовані у вказане місце|місце-милю|, а оригінали залишаться в колишньому положенні|становищі|.

4. Ви можете продовжувати копіювання в інші місця|місце-милі|, натискаючи|натискувати| і відпускаючи для фіксації чергової копії ліву кнопку миші.

5. Для завершення процесу копіювання натисніть|натискуйте| клавішу .
Ви можете легко видаляти|знищувати| непотрібні об'єкти креслення або фрагмента, не вдаючись до виклику команд меню.


Для швидкого видалення|віддалення| об'єктів виконаєте наступне|слідуюче|.

1. Виділите об'єкти, які потрібно видалити|знищувати|.

2. Натисніть|натискуйте| клавішу . Виділені об'єкти будуть негайно видалені|віддалені| з|із| документа.

Якщо Ви помилилися і випадково видалили не ті об'єкти, натисніть кнопку Відмінити на Панелі управління або комбінації клавіш <Alt>+<BackSpace> або <Ctrl>+<Z>. Видалені об'єкти будуть негайно відновлені.

Дозволяє видалити|знищувати| частину|частку| якого-небудь об'єкту, обмежену точками перетину|пересічення| з|із| іншими об'єктами. Для швидкого переходу до команди натисніть кнопку Усечь кривую на Інструментальній панелі редагування. Вкажіть курсором ту частину об'єкту, яку потрібно видалити.

Якщо ж, навпаки, потрібно залишити вибрану ділянку і видалити зовнішні відносно його ділянки кривої, перемкнете кнопку Удалить/оставить участок в Рядку параметрів об'єктів.

Для відміни помилкового видалення частини об'єкту натисніть кнопку Відмінити на Панелі управління.
Команда Вирівняти криві по межі|кордону|.

Дозволяє вирівняти один або декілька об'єктів по межі|кордону|, якою служить який-небудь інший об'єкт. Для переходу до команди натисніть кнопку Вирівняти криві по межі на Інструментальній панелі редагування.

Вкажіть курсором криву, яка має бути межею|кордоном| вирівнювання. Потім послідовно указуйте|вказуйте| елементи для вирівнювання.

Якщо потрібно наново вказати межу і елементи для вирівнювання, натисніть кнопку Вибір об'єкту на Панелі спеціального управління, а потім указуйте курсором потрібні елементи. Для відміни помилкового вирівнювання натисніть кнопку Відмінити на Панелі управління.
Команда Усікти криву двома крапками|точками|.

Дозволяє видалити|знищувати| частину|частку| об'єкту, визначивши її двома граничними крапками|точками|.

Для переходу до команди натисніть кнопку Усечь кривую двома крапками на Інструментальній панелі редагування. Вкажіть курсором криву, а потім дві крапки, що обмежують частину кривої, що видаляється.

Якщо крива замкнута, потрібно додатково вказати крапку|точку| усередині|всередині| ділянки кривої, яка віддалятиметься. Якщо ж потрібно, навпаки, залишити вибрану ділянку, а видалити зовнішні відносно його ділянки кривої, перемкнете кнопку Удалить/оставить участок в Рядку параметрів об'єктів.

Меню Видалити – Виділені об'єкти, Вспомагательниє крывие і крапки, Частину кривої, Область, Вміст основного напису, Технічні вимоги, Невказану поверхню, Все.
  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Всеукраїнський студентський архів
Експериментальна перевірка закону Кулона. Теоретичне обгрунтування досліду Кавендиша

Всеукраїнський студентський архів
В задачах електромеханіки досить часто виникає необхідність обчислення означених інтегралів

Всеукраїнський студентський архів
Ця задача покладена на службу безпеки організації, яка є структурним підрозділом служби захисту інформації

Всеукраїнський студентський архів
...

Всеукраїнський студентський архів
Недостатньо сказати, що спілкування відіграє важливу роль у житті людини, воно є головним чинником формування та становлення людини...

Всеукраїнський студентський архів
Крім цього, існує система післявузівської підготовки у формі аспірантури та докторантури. З часом процес уніфікації вищої освіти...

Всеукраїнський студентський архів
Україна багата на корисні копалини, зокрема вугілля та залізну руду, що залягають на південному сході. Природа тут узагалі благодатна....

Всеукраїнський студентський архів
Спотворення не перевищують 0,14 для довжин ліній І 7' для кугів. Взагалі не спотворюється довжина ліній по вфхній І нижній сторонах...

Всеукраїнський студентський архів
Для українців вона завжди буде національною святинею, не меншою, ніж Падуя чи Болонья для італійців, Оксфорд для англійців, Сорбона...

Всеукраїнський студентський архів
Відокремлення соціології в самостійну науку відбулося в другій половині 19 сторіччя. У 1839 р в третьому томі «Курсу позитивної філософії»...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

geo.lekciya.com.ua
Головна сторінка