Пошук по сайту


Урок математики, 6 клас

Урок математики, 6 клас

Урок математики, 6 клас

Тема Координатна площина

Мета уроку:

- закріпити вміння побудови точок на координатній площині й уміння знаходити

координати точок, побудованих на площині;

- активізувати розумову діяльність учнів під час участі кожного з них у грі;

- розвивати пізнавальний інтерес учнів, елементів творчої діяльності;

- виховувати почуття прекрасного.

Обладнання:

  • комп'ютери Pentіum І

  • ПЗ "Координатна площина"

  • картки із завданням для самостійної роботи

  • портрет Р. Декарта

  • демонстраційна координатна площина на прозорій плівці

  • точки-липучки

  • плівка прозора для побудови малюнка

  • малюнки для демонстрації

Хід уроку:

"У математиці є своя краса, як у живописі й поезії".

М.Жуковський

І. Організаційний момент.

Вітання вчителем учнів. Оголошення теми, цілей, форми проведення уроку.

- Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Сьогодні ми будемо доводити, що математика – це не суха наука, що з її допомоги можна створювати красиве.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування учнів (відповідають усно):

1. Що називається координатною площиною?

2. Як називається горизонтальна вісь?

3. Дайте назву вертикальної осі.

4. Як називається точка перетину числових прямих?

5. Два числа, які задають положення точки на координатній площині, називаються...

6. Як називається перше число? Друге?

7. Чи можна в запису переставляти місцями координати точки?

На дошці зображені пари координатних прямих, які перетинаються. Які із цих пар не утворять координатну площину? Чому?


Прямокутну систему координат ще називають декартовою системою координат за ім'ям французького математика й філософа Рене Декарта, що ввів це поняття в математику й першим застосував її для розв'язування геометричних завдань.
Екскурс в історію (коротке повідомлення учня про Рене Декарта).

Рене Декарт (1596-1650)
ІІІ. Вироблення навичок побудови точок на координатній площині.
Гра "Улучення в ціль" - зберемо гроно винограду.

На координатній площині дано точки-липучки (ягоди). Учні називають координати зазначених точок і поруч на прозорій плівці "малюють" виноградне гроно (листячко вже намальоване). Ягідка вважається зірваної, якщо правильно зазначені її координати.




  • Молодці, з поставленим завданням ви впоралися добре. Гарно вийшло, як справжнє гроно. Так же гарно, порівнюючи її з виноградною лозою, говорив у своїй поезії про мову український поет М. Рильський.

Учениця читає вірш „Мова” М. Рильського.

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову. Пильно й ненастанно.

Політь бур'ян. Чистіше від сльози

Вона хай буде. Вірно і слухняно

Нехай вона щоразу служить вам,

Хоч і живе своїм живим життям.
Повідомлення вчителя.

- Чи знаєте ви, що стародавні римляни спочатку не обрізали виноградні кущі, і лози піднімались високо, обвиваючи дерева. Тому робітники перед початком збору врожаю, як говорив закон, повинні були на будь-який випадок написати заповіт, запастись дошками для труни. Легенда говорить, що обрізати виноград людину "навчив" осел, якось раз об'ївши кущ. На здивування хазяїна, саме на общипаній частині куща виросло найбільше ягід.

Практична робота „Тваринний світ”

- Легенда допомогла нам побувати в стародавньому Римі. А зараз помандруємо до безлюдного острова, де живуть дикі тварини.
Учні сідають по двоє за комп'ютер. Виконується робота за індивідуальними картками (Додаток), на яких зазначені координати вузлових точок. Їх треба з'єднати послідовно.

- Пізніше ви зможете визначити, кого із тварин зустріли першими.

Після виконання своєї роботи учні знайомляться із малюнками інших.

(Пізніше малюнки роздруковуються й вручаються учням).



Вікно „Координатна площина”

ІV. Вироблення навичок знаходження координат точок, побудованих у координатній площині.
"Прочитай прислів'я"

- Продовжимо подорож. Тепер уже до країни ближнього зарубіжжя. Ви повинні прочитати в кінці завдання російське прислів'я. Допоможе вам у цьому маленький жучок.

(Підготовлений малюнок міститься під прозору демонстраційну координатну площину).

- Він повзе по листочку в напрямках, що вказують стрілки, починаючи з точки, обведеної колом. Знайдіть координати відмічених точок і випишіть їх за ходом жучка. На дошці вказаний код шифровки букв за координатами. Розставляючи букви в потрібному порядку, прочитайте вислів.




д р о м у

(7;5) (-4;5) (-1;3) (2;3) (0;5)

у и х д т

(5;-1) (2;7) (0;7) (-3;3) (3;-2)

и е у я с

(-1;1) (2;9) (1;12) (3;4) (1;10)

д р т п

(-3;0) (-5;4) (2;6) (0;9)


Відповідь. (Успех и труд рядом идут.)
V. Підсумок уроку.

- Подорож закінчилася. Чи сподобалась вона вам?

Діти підводять підсумки своєї роботи на уроці, зображуючи "мордочку", відповідну до їх настрою.

VІ. Домашнє завдання

- Щоб створити чи в поезії, чи в живописі щось прекрасне, треба багато працювати. От і ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Виконати творчу роботу на координатній площині.
Додаток
Відповідь Завдання



Картка 1

(-6;-1), (-5;-4), (-2;-6), (-1;-4), (0;-5), (1;-5), (3;-7), (2;-8), (0;-8), (0;-9), (3;-9), (4;-8), (4;-4), (5;-6), (8;-4), (8;0), (6;2), (4;1), (0;1), (-2;2), (-6;-1),

(-10;-2), (-13;-4), (-14;-7), (-16;-9),(-13;-7),

(-12;-10), (-13;-14),(-10;-14), (-10;-13),

(-9;-13), (-10;-9), (-5;-9), (-5;-15), (-2;-15),

(-2;-13). (-2;-10), (-1;-10), (-1;-11), (-2;-13),

(0;-15), (2;-11), (2;-9).
Картка 2
(-2;4),(0;6), (0;5), (1;6), (1;5), (2;3), (1;2), (2;-3), (5;4), (7;5), (7;6), (8;7), (9;7), (10;6), (10;4), (3;-6), (2;-6), (0;-7), (-4;-7),

(-1;-6), (-2;-5), (-2;-4), (-1;0), (-4;0), (-1;1), (-1;2), (-2;3), (0;4).




Картка 3

(- 9; 5), (- 7; 5), (- 6; 6), (- 5; 6), (- 4; 7), (- 4; 6), (- 1; 3),

(8; 3), (10; 1), (10; - 4), (9; - 5), (9; - 1), (7; - 7), (5; - 7),

(6; - 6), (6; - 4), (5; - 2), (5; - 1), (3; - 2), (0; - 1), (- 3; - 2),

(- 3; - 7), (- 5; - 7), (- 4; - 6), (- 4; - 1), (- 6; 3), (- 9; 4),(-9;5).

Картка 4
(- 9; 6), (- 5; 9), (- 5; 10), (- 4; 10), (- 4; 4), (- 3; 4), (0; 7),

(2; 4), (4; 7), (7; 4), (9; 3), (9; 1), (8; - 1), (8; 1), (7; 1),

(7; - 7), (6; - 7), (6; - 2), (4; - 1), (- 5; - 1), (- 5; - 7),(- 6; - 7), (- 6; 5), (- 7;5), (- 8; 4), (- 9; 4), (- 9; 6).



Картка 5
(-4;5), (-3;5), (-3;6), (-2;7), (-1;7), (-1;8), (0;8), (0;7), (1;7), (2;6), (2;4), (1;3), (1;2), (2;1), (2;-3), (3;-4), (2;-4), (1;-8), (-2;-8), (-1;-7), (-1;-3),

(-2;-1), (-6;-1), (-3;1), (-2;2), (-2;3), (-3;3), (-4;4).



Картка 6
(0; 0), (- 1; 1), (- 3; 1), (- 2; 3), (- 3; 3), (- 4; 6), (0; 8), (2; 5), (2; 11),

(6; 10), (3; 9), (4; 5), (3; 0), (2; 0), (1; - 7), (3; - 8), (0; - 8), (0; 0).



Картка 7

(- 8; - 9), (- 6; - 7), (- 3; - 7), (1; 1), (1; 3), (4; 7), (4; 4),

(7; 2,5),(4; 1), (6; - 8), (7; - 8), (7; - 9), (5; - 9), (3; - 3),

(1,5; - 6), (3; - 8), (3; - 9), (- 8; - 9).




Картка 8
1) (2; 7), (0; 5), (- 2; 7), (0; 8), (2; 7), (- 4; - 3), (4; 0), (11; - 2),

(9; - 2), (11; - 3), (9; - 3), (5; - 7), (- 4; - 3).

2) Клюв: (- 4; 8), (- 2; 7), (- 4; 6).

3) Крило: (1; - 3), (4; - 2), (7; - 3), (4; - 5), (1; - 3).



Картка 9
(-2;-14), (-3;-14), (-3,5;-10), (-3,5;0), (-4;2), (-7;16,5), (-8;16,5), (-11;17), (-11;17,5), (-9;18), (-7,5;19),

(-6,5;20), (-6;19,5), (-6;19), (-5;18), (-4;13,5), (0;5), (6;3), (8;0), (6;2), (7;0), (8;-5), (9,5;-14), (8,5;-14), (7,5;-8,5), (4,5;-3,5), (0,5;-3,5), (-1;-5,5), (-1,5;-9),

(-2;-14).




поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок подорож по океані математика
Обладнання : мультимедійний супровід до уроків математики : педагогічний програмний засіб «Математика, клас» пп «Контур плюс» урок...

Урок математики 4 клас
Тема. Одиниці вимірювання часу. Перетворення одиниць вимірювання часу. Задачі, що розв’язуються за допомогою відношення

Нетрадиційний урок многогранники І тіла обертання урок брейн-ринг, 11-й клас
У грі беруть участь дві команди: α І β. Капітани по черзі називають членів своїх команд, вибираючи їх з учнів класу

Про підсумки навчально виховної роботи за І семестр 2014/2015 н р
Курінний Артем, 2 клас), Вибуло 5 учнів (Хурсович Сергій – 8 клас, Головенко Тетяна – 4 клас, Головенко Едуард – 3 клас, Лісковський...

Урок з математики, біології та географії з використанням інтерактивних...
Урок підготували: викладач математики Маковкіна Ліана Леонідівна, викладач біології та географії Паламарчук Віктор Миколайович, практичний...

Урок-казка з математики у 1 класі. Виставка учнівських зошитів. Другий...
Користування даним посібником сприятиме одержанню учнями математич- них знань, розвитку логічного мислення, інтерес до вивчення математики,...

Урок з алгебри 8 клас Тема уроку
Розвивати пам'ять, культуру математичних обчислень. Виховувати працьовитість, спостережливість, кмітливість

Дипломної педагогічної освіти Урок-гра на тему: «Технологія виконання ручних швів: «козлик»
Урок-гра на тему: «Технологія виконання ручних швів: «козлик», «тамбурний» (5 клас)

Урок гра урок захист творчих робіт учнів висновки список використаних...
Використання інтерактивних технологій навчання для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках математики та інформатики

Урок 1 Тема І як проводити дослідження
Методично-дидактичне забезпечення уроку: підручник «Довкілля» 4 клас, В. Р. Єльченко, К. Ж. Гуз, путівники, щоденники спостережень,...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

geo.lekciya.com.ua
Головна сторінка